2011. március 19., szombat

Az első buli - Tótkomlós, Hangulat presszó

Mindössze négy próba után elindultunk az első koncertünkre... Ennyi idő alatt hat számot tudtunk összerakni, ami elég vékonyka lett volna egy egész műsorra - aztán bebizonyosodott, hogy mégis elég. De erről majd a végén...

Mivel ki kellett tölteni a műsoridőt, úgy döntöttünk, hogy a Sabbath Szombat bemutatkozó koncertje után rögtön megtartjuk a PH búcsúkoncertjét is egy vendégénekessel - velem :-)
Ezért a szerdai próbán a Sabbathok után átnéztünk jónéhány magyar számot a PH repertoárjából, hogy utoljára eljátsszuk Tótkomlóson.

Itt azért ért pár meglepetés... ezek a számokon nőttem fel, a véremben, lelkemben van mind, több ezerszer hallottam őket koncerteken, bulikon, rádióban. Úgy gondoltam, nem lehet velük gond, de aztán kiderült, hogy egész más az énekes után énekelni a szöveget, és teljesen más, ha te vagy az énekes, és neked kell tudni, hogy most melyik szöveg jön ;-) Úgyhogy komoly szövegtanulásba kellett utána kezdenem... Persze minden számból elég volt csak a versszakok első szavát megtanulni, a többi azért már jött zsigerből :-)

A másik kellemetlen meglepetés az volt, hogy mennyire más egy számot Vikidál mellett énekelni, és mennyire más helyette... Ezeket a számokat soha nem énekeltem egyedül, és néha elég nehezen találtam meg a megfelelő hangfekvést. Konkrétan a próba végére széténekeltem a torkomat, már akkor éreztem, hogy ebből baj lehet.

Másnapra frankón be is rekedtem, beszélni alig tudtam. Igazából abban sem voltam biztos, hogy szombatra helyrejövök, de bevetettem minden ismert praktikát a torkom helyrehozatalára: mézes kamillatea, kalcium pezsgőtabletta, erős paprika (Gregor-módszer), nyers tojás és a végén már mézes nyers tojás is volt :-)

Eljött a szombat, akkor beszélni már tudtam, de énekelni még nem próbáltam. Bepakoltuk a zenekari felszerelést a kisbuszba és elindultunk Tótkomlósra. Az úton Zoli még mutatott pár számot, amit el kellene játszanunk csak úgy, próba nélkül. Hozott szöveget is, hogy addig majd jól megtanulom ;-)

Odaértünk a Hangulathoz, ahol már várt minket a színpad. Engem, mint új énekest azonnal megtalált egy helyi szakértő, és megérdeklődte, hogy Zámbó Jimmyt tudok-e :-) Mondtam neki, hogy isten ments... aztán azért hozzátettem, hogy nem akarom meggyalázni az emlékét, nehogy sértődés legyen a megjegyzésemből :-)

A buli kezdetéig volt egy kis idő, úgyhogy Szilárd bevezetett kedvenc időtöltésébe: a hátsó teremben van egy Békés megye térkép, ami többek közt azt a hasznos információt is tartalmazza, hogy Békés legmagasabb pontja 106 méterrel a Botosi halom. Na ezt kellene megkeresni a térképen, mert nekik még nem sikerült, eddig csak 105 méterig jutottak. Valószínűleg ez a nevezetes pont lemaradt a térképről, én sem találtam, pedig kerestem jó ideig...
*most itthon megnéztem, Nagykamarástól keletre található, majd legközelebb megmutatom, de addig is itt a bizonyíték ;-)*

A bulit az Árva testvérek édesapjának zenekara, az Electrons kezdte. Mivel a dobosuk lebetegedett, ezért Máté ült be dobolni *próba nélkül :-O*, és szerintem egész jól elnyomta velük a régi Deep Purple, Uriah Heep számokat.

Utána gyors átszerelés, Electrons le, Sabbath Szombat fel. Gábortól kölcsönkértem a kottatartóját, mert nem bíztam még teljesen a szövegtudásomban. Később kiderült, hogy néha jogosan... :-) De a kottatartóra végül is semmi szükség nem volt, csak útban volt, a kieső szövegrészeket rutinosan pótoltam máshonnan vett sorokkal :-)

A Warpigs-szel kezdtünk, és az intro alatt történt valami... egy pillanat alatt visszajött minden, ami eddig 15 évig szunnyadt belül és most kitört újra. Aki volt anno Fuckinson koncerten, az tudja, miről beszélek. Aki nem volt, az meg majd megtapasztalja most, ha eljön egy bulinkra :-)

Jöttek a régi híres Sabbath dalok egymás után, és szerencsére a torkom nem hagyott cserben, helyrejött rendesen. Bezzeg Vékony Zoli kábeleivel voltak gondok, először az énekcucc egyik hangfala nem szólt, amit még megoldott azzal, hogy a gitárkábelével helyettesítette, és egy másik kábelt dugott a gitárjába, ami viszont a Sweet Leaf alatt megadta magát, úgyhogy amíg kábelt keresett és cserélt, addig egy gitárral nyomtuk tovább.

A közönség jellemzően két részből állt: a rockzenére fogékonyabb kicsit idősebbekből *akikről a végén kiderült, hogy inkább egyidősek vagyunk ;-)*, meg a fiatalokból, akik jellemzően szignifikánsan rövid hajú, bakancsos, bomberdzsekis érzelműek voltak. Ők álldogáltak a színpad előtt, viszonylag kevés érdeklődést mutatva a Black Sabbath iránt, míg a műértők a pult előtt és a hátsó teremben mulattak. Emiatt látszik a felvételen, hogy sokszor a színpadról oldalra énekelek, ott volt a "jó" közönség... :-)

A fiatalok csak az utolsó Sabbath számra, a Paranoidra indultak meg a maguk módján, aminek a vége egy kis lökdösődés után némi asztalborogatással egybekötött bunyócska lett. Szerencsére senkinek sem történt komoly baja, de Pali, a tulaj leállította a koncertet, nem akart további balhét.

Ami a vicces az egészben, hogy tulajdonképpen nem a Sabbath műsor miatt, hanem a PH-s magyar számok miatt jöttek, amivel éppen akkor folytattuk volna a programot...

Hát ilyen kurta-furcsa lett az első koncertünk, de megyünk vissza bepótolni az elmaradtakat április 9-én. Azt azért legalább elmondhatjuk magunkról, hogy minden koncertünk verekedéssel ér véget! ;-)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése